Ένωση Αγρινίου

Κυριακή, 28 Ιούνιος 2020 — Κατηγορίες: Αγροτοδικειο

Καύσωνας και αγρότες

Μοιάζουν ίσως με κακόγουστο αστείο οι οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας για τον καύσωνα. Στα αφτιά του αγρότη, τουλάχιστον, έτσι ηχούν…

 

Και πολύ περισσότερο αυτό αφορά τον αγρότη που είναι υποχρεωμένος τις επόμενες μέρες, παρ’ ότι γνωρίζει πως ο υδράργυρος θα φτάσει στο κόκκινο, να μπει στο χωράφι και ώρες ατέλειωτες να μείνει κάτω απ’ τον καυτό ήλιο, κάνοντας μάλιστα βαριά σωματική εργασία.

Όμως, …τι να κάνουμε; Αυτά έχει η συγκεκριμένη δουλειά. Όπως όλα τα επαγγέλματα, έτσι και αυτό του αγρότη, έχει τα θετικά του …έχει όμως και τα πολύ δύσκολα. Τα βαριά κι ασήκωτα!

Καλόν είναι, πάντως, όσο μπορεί κανείς, να αποφεύγει τον ήλιο και την καταπόνηση. Και να ακολουθεί τις οδηγίες, που αναλυτικά περιγράφονται παρακάτω.

Μαθημένοι, άλλωστε, είμαστε οι αγρότες και από καύσωνες και από παγωνιές. Κάνουμε την επισήμανση μόνο και μόνο για να καταδείξουμε τη μεγάλη αντίθεση: η πλειοψηφία των πολιτών έχει, για παράδειγμα, την επιλογή να κάνει ή να μην κάνει σε συνθήκες καύσωνα ηλιοθεραπεία. Που καλό είναι να μην κάνει…

Ο αγρότης, τι επιλογές έχει;

Να αφήσει την καλλιέργεια να καταστραφεί; Να πει «δε βαριέσαι»; Να αφήσει τη δουλειά που πρέπει να γίνει για άλλη στιγμή; Μήπως, …να πάρει άδεια (!) και να πάει σε καμιά παραλία;

Να γιατί λέμε και ξαναλέμε ότι η πολιτεία πρέπει να δείξει μεγαλύτερη προσοχή και ευαισθησία στον αγρότη.


Οδηγίες Πολιτικής Προστασίας


ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ

  • Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία και παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη μακριά από χώρους όπου επικρατεί συνωστισμός.
  • Αποφύγετε τη βαριά σωματική εργασία ιδιαίτερα σε χώρους με υψηλή θερμοκρασία, άπνοια και μεγάλη υγρασία.
  • Αποφύγετε το βάδισμα για πολύ ώρα ή το τρέξιμο κάτω από τον ήλιο.
  • Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα από φυσικό υλικό για να διευκολύνεται ο αερισμός του σώματος και η εξάτμιση του ιδρώτα. Επιλέξτε ένα καπέλο που εξασφαλίζει καλό αερισμό του κεφαλιού. Φορέστε μαύρα ή σκουρόχρωμα γυαλιά με ειδική επίστρωση που προστατεύουν από την αντανάκλαση του ήλιου.
  • Φροντίστε η διατροφή σας να αποτελείται από ελαφρά και μικρά γεύματα, με έμφαση στα φρούτα και τα λαχανικά. Περιορίστε τα λιπαρά.
  • Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων). Αν ιδρώνετε πολύ, προσθέστε αλάτι στο φαγητό σας. Αποφύγετε τα οινοπνευματώδη ποτά.
  • Κάντε χλιαρά ντους κατά τη διάρκεια της ημέρας κι αν χρειαστεί τοποθετείστε υγρά καλύμματα στο κεφάλι και στο λαιμό.
  • Μεριμνήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας που πάσχουν από χρόνια νοσήματα (αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κλπ.). Συμβουλευτείτε το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών και για όσους λαμβάνουν φάρμακα.
  • Αποφύγετε τα πολύωρα ταξίδια με τα μέσα συγκοινωνίας όταν η ζέστη είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Aν έχετε βρέφη και παιδιά 

  • Ντύστε τα όσο γίνεται πιο ελαφρά. Φροντίστε ώστε τα χέρια και τα πόδια τους να είναι ελεύθερα και να μην τυλίγονται σε πάνες.
  • Φροντίστε να μην μένουν στον ήλιο μετά το μπάνιο στη θάλασσα και να φορούν πάντα καπέλο.
  • Εκτός από γάλα συνιστάται η χορήγηση και άλλων υγρών. Συμβουλευτείτε τον παιδίατρο.
  • Για τα μεγαλύτερα παιδιά, φροντίστε να πίνουν πολλά υγρά (νερό και χυμούς φρούτων) και να τρώνε περισσότερα λαχανικά και φρούτα και λιγότερα λίπη.

Aν έχετε ηλικιωμένους

  • Μετακινείστε τους σε δροσερότερους χώρους ή περιοχές (παραθαλάσσια ή σε βουνό), διότι το πολύ ζεστό και υγρό περιβάλλον αποβαίνει επικίνδυνο. Εναλλακτικά φροντίστε να παραμένουν στα κατώτερα διαμερίσματα πολυώροφων σπιτιών.
  • Ανοίξτε το σπίτι τη νύχτα για να δροσίζει και κρατάτε το ερμητικά κλειστό τις ζεστές ώρες της ημέρας.
  • Μην εγκαταλείπετε τα ηλικιωμένα μέλη της οικογένειας μόνα τους σε περιπτώσεις θερινών διακοπών ή πολυήμερης απουσίας σας από το σπίτι. Διαφορετικά εξασφαλίστε ένα άτομο για την καθημερινή τους φροντίδα.